Beleef weer meer – grote campagne om jouw publiek weer warm te maken

Sinds ‘code geel’ gooien alle cultuur- en vrijetijdsorganisatoren hun deuren weer open. Maar volgt het publiek? Niet alleen zijn de theater-, concert- en filmzalen… terug open, maar ook de actieve cultuurbeleving – via de amateurkunsten of het cultureel vrijwilligerswerk – herleeft. Toch blijkt dat zowel cultuurbezoek als actieve cultuurparticipatie slechts mondjesmaat terug op gang komt. Vooral bij een deel van de occasionele cultuurbezoekers lijkt de ‘gewoonte’ om cultuurevents in te plannen en tickets te boeken doorbroken.

Met de grote campagne ‘Beleef weer meer’, geïnitieerd door de Vlaamse overheid en gedragen door de collectieve cultuursector en de VRT, wil men het tij keren en het publiek/de participanten opnieuw motiveren om ‘uit hun kot’ te komen. Publiq kreeg de opdracht om samen met een creatief en productiebureau een koepelcampagne uit te werken. Het is een ‘koepelcampagne’, die u vanaf 9 mei op tv en radio zal zien en horen, en die via sociale media zal worden verspreid. 

De campagne wordt als koepelcampagne gelanceerd, maar via een handige toolkit kunnen organisaties, huizen en lokale overheden het campagnemateriaal aanpassen op hun maat. ‘Beleef Weer Meer’ is aanpasbaar volgens regionale context (‘Beleef weer meer in Gent’), volgens discipline (‘Beleef weer meer in het theater’), volgens organisatie (‘Beleef weer meer in de AB’) en volgens medium (print en social).

Download hier het campagnemateriaal voor Beleef weer meer

De campagne ‘Beleef Weer Meer’ is opgezet in opdracht van de Vlaamse Overheid in samenwerking met VRT – Kunstenpunt – Socius – OP/TIL – Demos – FARO – publiq – VAF – Circuscentrum – De Federatie – oKo – Literatuur Vlaanderen – Vibe – meemoo – Cultuurconnect – Cultuurloket deSingel – Antwerp Symphony Orchestra – Brussels Philharmonic – Opera Ballet Vlaanderen – Ancienne Belgique – Kunstencentrum Vooruit en Concertgebouw Brugge.